vineri, 1 iulie 2016

Întâmplări din paradisul de la capătul lumii







Nu-mi place deloc sentimentul de acasă, de familiar atunci când călătoresc. 
Este ca și cum aș știi că la plecarea din acel loc, o parte din sufletul meu rămâne acolo. Cred că este chiar acea senzație de deja-vu sau deja-fu (varianta oltenească de perfect simplu). Da, da...simplu așa a început totul.


"Am trăit acest sentiment acum ceva vreme în urmă când am ajuns pe o insulă din sudul Thailandei... (era pe la apus, iar soarele se zbătea în oglinda apei, palmierii aplecați, parcă vroiau să sărute marea). Ochii parcă mi se umpluseră de bucurie nemărginită, sufletul se hrănea cu pofta de viață cu care ochii mei se înfruptau (...) minute în șir am stat pierdut în acel paradis...mi se tăiase răsuflarea..."


(...) Erau fix 10 minute trecute de 10 dimineața și ochii erau încă împăienjeniți după un zbor de peste 14 h cu scurtă escală la ruși, în Moscova...eram încă buimăcit, la peste 8.000 de km de casă...




Un oltean buimăcit de dimineață la Kremlin



Moscova- vreme de plajă - covor alb și -8C 



Trecusem prin mai multe fuse orare, prin mai multe anotimpuri: București- ploaie, băltoace, vânt, vreo +7 C, Moscova iarnă geroasă cu vreo -8 C, ca mai apoi la Bangkok îmi venea să rup hainele de pe mine: vreo 34 C, 90% umiditate.


Mi-am rupt puțin gâtul prin aeroport după palmierii și păsările exotice din interior (...) Suvarnabumi e unul dintre aeroporturile cu cel mai futurist design într-o combinație inedită și foarte reușită cu specificul arhitectonic tradițional asiatic de tip pagodă.
Din aeroport, hop în taxi care este cel mai recomandat mijloc de transport pentru turiștii care vin pentru prima dată in Bangkok, fiind ieftin cam vreo 1,6 lei/km. Dacă ai noroc să găsești un șofer care rupe și niște engleza...e perfect...ajungi sigur la destinație...după ce te mai învârți 10-15 km în plus.



Exact ca în reclamă: "Don t worry, there s no sugar" !!!

Paradoxal, cred că dilema călătorului care se hotărăște în Thailanda este să aleagă un plan de vacanță, de explorat: plaje exotice, situri istorice cu temple, rezervații protejate, distracția din Phuket, jungla urbană din Bangkok sau un resort izolat pe o insuliță și să stea acolo la fotosinteză toată ziua cu cocktail-uri la botul calului...


Primul impact în Thailanda fu în Bangkok 


Bangkok-ul este o metropolă gigant, mamut, în continuă expansiune și înghite tot ce-i stă în cale...formând o junglă urbană cu păduri de zgârie-nori, case vechi dărăpănate, de zone de tip shanty-towns,  autostrăzi suspendate, milioane de mașini, sute de temple și lăcașuri de cult, puține spații verzi  și milioane, milioane de oameni...vreo 15 (oficial), însă după multe estimări cifra ar ajunge undeva pe la 19 milioane de suflete.

Două dintre cele 19 milioane de suflete din Bangkok: Fusei aici Făcui asta - am zis toți 3 la unison.





Bangkok a fost declarat 3 ani la rând cel mai vizitat oraș din lume, depășind metropolele europene și nord-americane. 
Anul trecut (2015) s-a clasat pe locul II, după Londra cu 18,24 mil. turiști, (conform Master Card Global Destinations Cities Index).
Țara zâmbetelor este țara din Asia Sud-Est cu cele mai mari rate de imigranți veniți în principal din țările învecinate (Myanmar, Laos, Cambodia, Vietnam, etc), dar și mulți europeni atrași de mirajul THAI.


Traviator  
 Location: Bangkok, Thailand



Timp de câteva zile am savurat doza de Bangkok, m-am conectat la freamătul metropolei asiatice în care se intersectează turiști de pe toate continentele locuite, cu numeroase temple budiste, cu păduri de zgârie-nori care au mai toate pe acoperiș câte o piscină, un rooftop bar.
Mi s-a părut foarte mișto să stau la piscină pe acoperiș la etajul 16, să savurezi un ice coffee așeaa ca și cum "nothing else matters" cu panorama metropolei, iar mai apoi, să te arunci...nu de la etaj, ci direct în piscina de pe acoperiș).


             Dimineața pe răcoare, pe acoperiș, undeva pe la etajul 16


Prin Bangkok la un ice coffe cu aromă de jemanfiș.
 Location: Pe acoperiș 


Bangkok trebuie experimentat, cu toate ale lui, e de văzut, e de degustat...


Cana oltenească - o cană care cere să fie plimbată prin lume. PS: i-am promis că o sa mai ajungă în Thailanda



Însă, ce mi-a plăcut mai interesant la Bangkok este faptul că găsești foarte multe conexiuni spre insule, in alte tari din Asia și chiar spre Australia, iar asta mi-a încolțit ceva în minte...
Din Bangkok, mijlocul optim de transport este avionul care este rapid și ieftin. Nu aș recomanda călătoriile cu mașina/autobuzul pe distanțe mai mare, traficul e prost și o distanță de 90 km o faci și în vreo 3 h.
Zis și făcut: am luat o companie aeriană thailandeză, la un preț de bogdaproste (33 euro cu bagaj de cală inclus, dus-întors, cu toate că parcă mi-aș fi luat bilet doar de dus în paradis...), servicii foarte mișto și am ajuns în regiunea Krabi, în sudul Thailandei, undeva în Marea Andaman.
Am înțeles că regiunea s-a dezvoltat puternic în ultimii ani, de când au modernizat infrastructura aeroportului și câteva drumuri. (dovada că turismul nu se face doar cu frumusețile naturii).


Traviator. Regiunea Krabi, Thailanda


Așezarea geografică a orășelului este cel puțin interesantă,  acesta fiind situat la gura de vărsare a fluviului Krabi în Marea Andaman, fiind înconjurat de vaste păduri de mangrove. 
Dată fiind diversitatea peisagistică și a importanței biodiverstății, această zonă a fost inclusă în rețeaua de zone umede de importanță internațională Ramsar.

În apropiere de malul râului, pe o stradă zărești o piață întinsă tarabe de mâncare,  fiecare câte un master chef sau chef-a care îți trântea mâncarea în maxim 5 minute în farfurie, clătite la metru, sucuri naturale, smoothies din mango, papaya, kiwi,  nuci de cocos ...deci oferta bună și multăă.

Majoritatea clienților sunt turiști, așa că țin deschis până la 22:30-23:00.

    Șefele la cuțite din Krabi - în cadrul operațiunii scoici prăjite


Puțin ciudată mi s-a părut combinația lor dintre zahărul din nucă de cocos, chili și oul de la găinile thailandeze, cu alură de struț african. În rest, m-am prins că dacă nu vrei picant, trebuie să spui  NO, NO, NO SPICY, nu prea merge cu a little spicy, îți ia gura foc, scoți fum pe nări ca un dragon și ochii-ți varsă lacrimi...de crocodil.


   "A lităl spaisi, mistell".   Hai Kopunka ! (pentru cunoscători)

marți, 28 iunie 2016

CRAIOVA - VALENCIA din 3 noiembrie 2016 cu Ryanair



  
TRAVIATOR readuce în atenție noua rută aeriană din Aeroportul Internațional Craiova: VALENCIA!
Capitala Olteniei va fi legată din toamnă cu al treilea oraș din Spania ca mărime și vechime. 
Valencia este orașul spaniol în care te bucuri de un city break reușit, dar și de o vacanță plină de mare, soare și distracție pe plajă chiar și în noiembrie ! 
Orarul zborurilor 

Craiova – Valencia

FR 9395 Craiova 18:35 – 22:45 Valencia joi
FR 9395 Craiova 09:30 – 13:40 Valencia duminică
FR 9394 Valencia 16:00 – 18:10 Craiova joi
FR 9394 Valencia 06:55 – 09:05 Craiova duminică
Ryanair a anunțat  o nouă rută din Craiova către/din Valencia, începând cu 3 noiembrie 2016, ce va aduce peste 33,000 de clienți pe an pe Aeroportul Craiova (al 3-lea aeroport Ryanair din România). Noua rută va fi operată cu o frecvență de 2 zboruri săptămânale.
Așadar să le urăm multă baftă și să vină cu noi rute de pe Aeroportul Internațional Craiova !
Tarifele pornesc de la 24,99 euro pe segement de zbor !

RutăFrecvențăDată lansareTarif
Valencia      2 x săpt.3 Noiembrie24.99€


duminică, 26 iunie 2016

Lidl vinde și vacanțe pe piața din România

       


          Se pare că turismul on-line românesc intră pe un nou trend: marii retaileri simt profitul care urmează sa vină dintr-un domeniu care e în continuă dezvoltare în România.
Drept urmare retailerul german Lidl a început să vândă vacante în țară și în străinătate pe un site dedicat: Lidl Tour.
           Ofertele turistice incluse pe Lidl Tour cuprind pachete pentru toate perioadele anului, in diferite destinații din țară, dar și din Europa sau țări exotice. De pe site-ul lor se pot achiziționa croaziere, circuite, sejururi. Lidl va colabora cu TUI Travel Center și Karpaten Turism.
    "In linie cu prioritatea Lidl Romania de a susține economia locala, Lidl Tour promovează turismul local, având in portofoliu cele mai frumoase destinații din Romania, însă clienții pot alege și pachete cu destinații din afara tarii, in Europa sau tari exotice. Astfel, printre destinațiile incluse pe lista ofertelor Lidl Tour la lansare se numără: Delta Dunării, Grecia, Bulgaria, Spania, Turcia, Italia, India, Maroc, Republica Dominicana, dar si alte destinații din Romania, precum Mamaia sau Predeal", au precizat reprezentanții Lidl.

Conceptul Lidl Tour mai este prezent pe pieţele din Germania, Austria, Elveţia (Lidl-Reisen), Olanda (Lidl-Reizen) şi Italia (Lidl-Viaggi).

E clar că Lidl va deveni un jucător important pe piața de turism on-line din România, plecând de la colaborările cu agențiile germane specializate TUI Travel Center și Karpaten Turism și puterea de promovare a concernului german.
Așadar, de acum încolo, când vă duceți la Lidl la cumpărături, sigur vă veți gândi și la următoarea destinație de vacanță .
Dai o fugă să cumperi un kg de cartofi de la Lidl și te trezești că vii acasă cu plasa plină de vacanțe exotice. :D
Sloganul lor inspiră destul așa că să vedem dacă...."Merită să fii suprins"!